Eyvah, Öğle Yemeği!

Yerel kütüphanede ilkokul çağındaki çocuklar için görgü kuralı dersleri veriyorum. Onlara ağızlarında yemek varken konuşmanın veya sofrada sümkürmenin terbiyesizlik olduğunu söylüyorum. Bazen, çalışma arkadaşlarımla öğle yemeği yemek bana derslerimin yaş sınırını yükseltmeyi düşündürüyor.

DIGITAL CAMERA

Bazı yetişkinlerin basitçe tuhaf sofra adapları vardır. Şirket kafeteryasında beş iş arkadaşımla çıktığım öğle yemeğinde dördü, kafalarını çevirmeyi veya özür dilemeyi akıllarına getirmeden sümkürerek burnunu temizledi. Yemek sırasında sümkürmek de görgü kurallarında sofrada yapılabilecek en iğrenç şeyler listesinde en başlardadır.

Yaşadığım bu tecrübe şüphesiz midemi yerinden oynatmıştı. Hatta bir daha sümüklü iş arkadaşlarımla yemeğe çıkmama kararı almak üzereydim ama onların ilginç insanlar olduklarını gördüm. Öğle yemekleri de iş arkadaşlarınızı daha iyi tanımak ve işyeriniz hakkında daha fazla bilgi edinmek için iyi bir fırsattır.

Yine bir öğle yemeği vaktinde, az önce burnunu temizlemiş iş arkadaşıma dönüp önümdeki yoğurtla yüzleşmemi bile imkansız kıldığını belirttim. Özür diledi. Bir dahaki sefere yemek sırasında bize rahatsızlık vermemek için masadan kalkıp burnunu temizleyip geri döndü. Benim için öğle yemekleri tekrar iştah verici olmaya başlamıştı.

İş arkadaşlarının eksikliklerini yüzlerine karşı söylemek güçtür, ama eğer konuşmamanın bedeli çok yüksekse sesinizi çıkarmayı kendinize borç saymalısınız.

About konutprojeler

İş Fikirleri
Bu yazı makale içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

